A teraz czas na kawę 😉

Kawa, najpopularniejszy napój energetyczny na świecie – lekarstwo czy trucizna?

Kto z nas zaczyna dzień od wstawienia wody na kawę ? My na pewno 😉 Dla niektórych ta czynność to już rytuał, dlatego postanowiliśmy przekazać Wam troszkę informacji na temat tego magicznego napoju.

Ziarna kawy zawierają antyoksydanty – substancje wpływające bardzo korzystnie na nasz organizm. Posiadają właściwości przeciwutleniające. Neutralizują działanie wolnych rodników, generowanych przez nasz organizm, czyli w skrócie: chronią nas.

W kawie zawarte są substancje czynne m.in. kofeina , która wpływa na nasz układ nerwowy- pobudzająco . Daje nam energię od samego rana- tutaj polecamy kawę z dodatkiem tłuszczu np. oleju kokosowego. Tłuszcz pozwala na delikatniejsze uwalnianie się kofeiny- daje nam ona również energię na dłużej. Jest to tzw. “kawa kuloodporna”, polecana szczególnie sportowcom i ludziom aktywnym.

Powinniśmy jednak zwrócić uwagę na fakt, że nie dla wszystkich kawa jest wskazana. Nie powinny jej pić (przede wszystkim na czczo) osoby mające problemy żołądkowe, owrzodzenia, nadciśnienie.

Co w takiej sytuacji? Prawdziwą kawę zawierającą kofeiną można wtedy zamienić na bezkofeinową: inkę  lub z cykorii.

Innym ważnym aspektem picia kawy jest jej dobroczynne działanie na nasze serce. Pamiętajmy jednak o tym, że robimy napój kawowy z prawdziwej kawy, nie rozpuszczalnej. Kawa rozpuszczalna może zawierać w swoim składzie różne dodatkowe substancje, które bardzo negatywnie wpływają na nasz organizm.

Dobrą opcją jest również  przefiltrowanie kawy 😉Fusy mogą zawierać substancje obciążające organizm oraz substancje toksyczne. Fusy odsączamy i możemy wtedy dodać do kawy nasze ulubione dodatki, typu : cynamon , kardamon, kawałek imbiru , tłuszcz np. olej kokosowy.

Warto także wspomnieć o wypiciu szklanki wody lub wody z cytryną przed lub w trakcie picia kawy. Oczyszcza nasze kubki smakowe , a gdy pijemy kawę na czczo- pozwala uniknąć dyskomfortu.

Nadszedł czas na filiżankę kawy ! 🙂