Jak schudnąć 5 kg w miesiąc?

Wielu z nas zadaje sobie pytanie jak szybko schudnąć. Jako odpowiednie tempo odchudzania przyjmuje się wartość 0,5 kg do 1 kg na tydzień. Oczywiście tempo chudnięcia zależy od mnóstwa czynników, takich jak początkowa waga od której zaczynaliśmy proces odchudzania, funkcjonowanie układu hormonalnego, czy też dołożenie dodatkowej aktywności fizycznej w ciągu dnia. Ponieważ każdy organizm jest inny, dlatego prędkość “schodzenia” z wagi może być różna.  5 kg w miesiąc uznaje się odpowiednim tempem dla większości osób, pamiętajmy jednak, że jest to tylko średnia. Omówmy sobie teraz okoliczności w których nasza waga i pomimo naszych usilnych starań nie porusza się w dół…

 

Jak schudnąć gdy dieta nie działa? Dlaczego nie mogę schudnąć?

Bardzo często osoby, które przechodzą na dietę dołączają również ćwiczenia lub odwrotnie- wraz z pójściem na siłownię zaczynamy myśleć o zmianie swojego sposobu odżywiania. Każdy z tych czynników dołożony do procesu odchudzania powinien być przyspieszającym nasze wyniki. Spodziewamy się zatem, że nasza nowa dieta jak i ćwiczenia, muszą odnieść rezultaty. Co jednak robić gdy dieta nie działa?

Niestety zdarza się tak, że mimo stosowania się do programów żywieniowych i treningowych efekty są znikome lub w ogóle ich nie ma. Gdzie w takim razie tkwi problem skoro mamy deficyt kaloryczny z żywienia, a podczas wysiłku fizycznego dodatkowo spalamy kalorie? Przyjrzymy się czynnikom, które są równie ważnie w procesie odchudzania.

Jak szybko schudnąć? Badania

Problem niestety może być bardziej złożony niż nam się wydaje. Po pierwsze musimy pamiętać, że nasz organizm należy zdiagnozować szczegółowo między innymi pod kątem biochemicznym ( badamy nasz organizm od środka ). Ponieważ często występują różnego typu zaburzenia, do których zaliczamy: stany zapalne, nieodpowiedni poziom cukru we krwi np. glikemia poposiłkowa, problemy związane z nieprawidłowym stężeniem naszych hormonów we krwi ( insuliny, kortyzolu ( hormonu stresu ) hormonów tarczycy, a także przeciwciał przeciwtarczycowych: anty- TPO czy też anty- Tg ). Niestety nieraz mimo zaburzeń nasz organizm nie daje znać, że one występują. Dopiero badania laboratoryjne mogą wskazać czy doszło do stanu patofizjologicznego w naszym organizmie.

Czy ta dieta jest na pewno dla mnie?

Do innych czynników, wpływających na brak efektów- należy również kwestia trzymania się diety oraz częstotliwość ćwiczeń. Należy odpowiedzieć sobie między innymi na pytania : Jak traktujesz zmianę nawyków żywieniowych ? Czy jesteś konsekwentny w trzymaniu się zaleceń? Chcesz szybkich efektów, które w ponad 99 % kończą się efektem jo-jo ? Należy przede wszystkim zrozumieć sens bycia na diecie. Zmiana sposobu żywienia nie przychodzi szybko ani łatwo. Potrzebny jest czas. Stopniowe i trwałe zmiany w sposobie żywienia oraz obserwowanie swojego organizmu, czy te zmiany dobrze na nas wpływają są kluczem do sukcesu.

Jak schudnąć 10 kg? Ćwiczenia

Podobna sytuacja jest z aktywnością. Na początku roku wiele osób wyznacza sobie cel jak szybko schudnąć. Przy postanowieniach noworocznych siłownie pękają w szwach. Po paru miesiącach ilość osób jest znacznie mniejsza. Jeżeli wprowadzamy aktywność do swojego życia musimy pamiętać, żeby wybrać taki rodzaj ćwiczeń , który nas satysfakcjonuje i który będziemy wykonywać cały czas. Nie katujmy się ćwiczeniami , które nie są dla nas.

Zarówno konsultacja żywieniowa jak i trenerska będzie bardzo dobrym rozwiązaniem. Ponieważ wykwalifikowane osoby ustalą konkretne plany dostosowane do naszego organizmu. Często zdarza się, że ćwiczenia , które stosujemy nie są odpowiednie dla naszego organizmu jak i dla naszej psychiki . Ułożenie odpowiedniego planu treningowego , przynoszącego efekty oraz nasza satysfakcja z jego wykonania będzie strzałem w 10! Róbmy coś co sprawia nam frajdę i radość, a nigdy nie odczujemy zmęczenia i obciążenia, które wpływają na nas destrukcyjnie.

Musimy także zwrócić uwagę na kwestie przetrenowania , która ma bardzo duży wpływ na wyniki na wadze. W wyniku przetrenowania nasz organizm nie funkcjonuje prawidłowo, dochodzi do mikrourazów, bólu, opuchlizny ciała, zatrzymania wody, problemów ze spaniem czy też powstawanie zmian zapalnych, które utrudniają spadek wagi. Warto pamiętać o tym, żeby nie dopuścić do takiego stanu .

Dlaczego nie chudnę? Psychika

Oprócz naszego stanu fizjologicznego bardzo ważna jest nasza psychika. Jeżeli nie jesteśmy cierpliwy w dojściu do upragnionego celu , często rezygnujemy już na początku swojej drogi zmiany. Dlatego ważną kwestią jest nasze nastawienie do zmiany. Nie możesz traktować diety czy aktywności jako przymus ani także robić czegoś dla innych . To Ty musisz być gotowa/ y na swoją zmianę – psychologiczną i wizualną. Nie bądź dla siebie katem, tylko przyjacielem . Rób to co wpływa bardzo pozytywnie na Twój organizm ale także umysł, a nie to co doprowadza do Twojego niezadowolenia i frustracji. Staraj się nie myśleć  o liczbach, o tym jak schudnąć 5 kg czy 10 kg w miesiąc czy mi się to na pewno uda, a raczej o tym jak dobrze poczujesz się ze samą sobą, gdy postawisz dużo mniejszy kroczek do przodu, ale być może najważniejszy w całej zmianie i najbardziej Cię wzmacniający!  Być może przeczytanie naszych kilku porad pozwoli Wam na podjęcie decyzji co do drogi jaką chcecie podążać w swojej zmianie.

Niech zmiana będzie drogą, po której chcesz iść z pełnym przekonaniem a nie celem samym w sobie!