Jak schudnąć bez diety?

Często w prywatnych wiadomościach pytacie nas czy tak właściwie bez diety i ćwiczeń da się schudnąć. Chcielibyśmy podzielić się z Wami kilkoma informacjami, które być może okażą się Wam w tym przydatne…

1. Trzeba jeść co najmniej 5 posiłków dziennie?

Ważniejsza od ilości posiłków jest ich regularność i dostarczenie odpowiedniej ilości kalorii do organizmu. Dzięki temu nasz organizm będzie czuł się syty przez cały dzień i “wiedział”, że o stałej porze będzie otrzymywał kolejne duże “dawki” energii, nie będzie odkładał zapasów “na później”. Ważna jest tutaj również jakość takich kalorii- nie liczmy na to, że jeśli zjemy na śniadanie szklankę cukru w postaci ogromnej ilości płatków kukurydzianych i mleka to organizm “przetrwa” na takim paliwie… hmm powiedzmy 4- 5 godzin do następnego posiłku. Sekret jak schudnąć bez diety to konkretne posiłki o stałych porach, z wyraźnym odczuciem “głodu” bezpośrednio przed posiłkiem. Jeśli porządne śniadanie nasyci nas na 5h pozwólmy naszemu organizmowi odczuć głód przed następnym posiłkiem. Jednak kiedy jesteśmy głodni nie podjadajmy lub nie czekajmy ze zjedzeniem kolejnego posiłku. Nie trzeba jeść 5 posiłków dziennie co 3 godziny. Jedzmy wtedy kiedy nasz organizm podpowiada nam iż powinniśmy, ale równocześnie nie “przeczekujmy” głodu. To najprostsza droga by zacząć tyć.

 

2. Nie jedz po 18 bo przytyjesz/nie zrzucisz kilogramów.

Tak, to prawda. Pod warunkiem, że idziesz spać o godzinie 20. Kolację jemy na 2-3 godziny przed planowanym pójściem do łóżka (w zależności od jej wielkości kalorycznej, np. większa ilość tłuszczu powoduje iż kolacja jest cięższa więc dłużej się trawi) . A zatem jej pora i ilość powinna być uzależniona od naszego stylu życia. Kiedy kładziemy się spać, nie powinniśmy czuć, iż nasz żołądek jest pełny, że jeszcze coś “trawi”… Oznacza to, że kolacja była zbyt “duża” lub o zbyt późnej porze. Nie powinniśmy również układać się do wieczornego odpoczynku z uczuciem głodu, czy też “ssania” w żołądku, czekając z następnym posiłkiem aż do śniadania. Taka przerwa pomiędzy posiłkami (z pominięciem kolacji) jest w takim razie zbyt długa i uczy nasz organizm “oszczędzać”. Czy mam więc nie jeść po 18 by schudnąć? Najlepszym rozwiązaniem jest zjedzenie lekkiej kolacji, najlepiej nie zawierającej zbyt dużej ilości tłuszczu oraz produktów mącznych i skrobi.

 

3. Jak schudnąć? Ćwiczenia nie działają…

Godzina zumby, potem ćwiczenia na siłowni a na kolację przysłowiowe “kiełki z warzywami” czyli…Recepta na utrzymanie swojego zapasu kilogramów gotowa. Zbyt intensywny wysiłek fizyczny nie “zabezpieczony” kalorycznie może przysporzyć nam problemów w redukcji wagi Nasze ciało nie pozbędzie się tak łatwo swoich “oszczędności”. Podniesie jedynie swoje “wymagania” co do kaloryczności posiłków i w ten sposób możemy nieświadomie utrzymać “status quo” naszej wagi.. Organizm poradzić sobie może też w inny sposób- wskutek regularnych ćwiczeń podniesie “sprawność” mięśni, czyli będą one mogły pokonywać coraz większy wysiłek kosztem spalania tej samej ilości energii… Co zatem? Ćwiczenia to dodatek do odpowiedniego stylu odżywiania. Pomagają “zużyć” kalorie, ale później musimy je dostarczyć z powrotem, tyle że w “minimalnie” mniejszej ilości (deficyt kaloryczny) i z lepszych źródeł, tak żeby organizm nie odczuł tej straty i nie domagał się dodatkowych kalorii 😉 Jeśli stosujesz ćwiczenia i nie możesz schudnąć upewnij się czy przypadkiem na początku swojej przygody z treningiem, nie weszłaś na “zbyt wysokie obroty” i Twój organizm przyzwyczaił się już do wysiłku fizycznego. Ćwiczenia przynoszą najlepszy skutek, gdy w naszym treningu co pewien czas pojawia się coś nowego 😉

 

4. Co jeść aby schudnąć? Owoce i warzywa w diecie odchudzającej

Z całą pewnością aby schudnąć należy jeść warzywa. Najlepiej aby zagościły w naszej diecie na dobre. Ponieważ składają się głównie z wolno przyswajalnych węglowodanów.  Z kolei zbyt duża ilość owoców w diecie i/lub o nieodpowiedniej porze nie pozwoli nam pozbyć się kilogramów a “banan na kolację” jedzony zbyt regularnie o tej porze, może nam w tym niestety pomóc.  Pamiętajmy, uważamy na owoce o wysokim indeksie glikemicznym w ciągu dnia (banany, winogrona, morele, mango..) szczególnie, gdy jemy je “osobno” bez towarzystwa innych produktów, które by opóźniały wchłanianie cukru z tych owoców. Nie spożywamy również jakichkolwiek owoców po godzinie 18-ej.

Jak schudnąć bez diety? Czy to w ogóle jest możliwe? Tak! słuchajmy potrzeb naszego organizmu, stosujmy się do kilku prostych zasad a na pewno wyjdzie to na zdrowie dla naszego ciała i z korzyścią dla sylwetki!