Ratatuj, czyli leczo warzywne

Składniki na dwie porcje:

  • Puszka pomidorów- puszka 400g
  • Cebula- sztuka
  • Czerwona papryka- sztuka
  • Żółta papryka- sztuka
  • Bakłażan- sztuka
  • Cukinia- sztuka
  • Pieczarki – kilka sztuk
  • 3 ząbki czosnku
  • Oliwa z oliwek- 2 łyżki stołowe
  • Przyprawy: pieprz, sól, zioła

    Dodatek na porcję: 2 kromki pieczywa z pełnego ziarna/ gryczane / jaglane w postaci grzanek z dodatkiem masła i ziół.

    Sposób przygotowania: Rozgrzać oliwę na patelni/ w woku i podsmażyć na niej drobno posiekaną cebulkę, następnie dodać paprykę, pokrojoną w paski i smażyć przez kilka minut. Następnie do całości dodać puszkę pomidorów, pieczarki pokrojone w plastry i bakłażana pokrojonego w kostkę, na końcu dodać cukinię w plastrach, czosnek i przyprawy. Wszystko dusić przez kilkanaście minut. Można dodać świeże liście bazylii. Podawać z grzankami.

Wartość kaloryczna: 490 kcal
Wartość odżywcza : Białko : 24g / tłuszcze : 30g / węglowodany : 33g