Czy ktoś ma ochotę na przepyszny obiad na słodko?

Każdy z nas pamięta z czasów dzieciństwa smak naleśników z dżemem 🙂 Dlatego moja dzisiejsza propozycja to naleśniki z owocami, które przypomną nam beztroski, dziecięcy czas.

Tradycyjny przepis został przeze mnie delikatnie zmodyfikowany, aby dzisiejszy obiad dostarczył nam energii i wielu odżywczych wartości. Taki obiad można także zjeść będąc na diecie redukcyjnej. Pamiętajmy jednak na o tym , że jest to posiłek typowo węglowodanowy dlatego należy zjeść go w odpowiedniej godzinie 🙂

Naleśniki z owocami – zdrowe słodkości na talerzu

Składniki na jedną porcję:

50 ml mleka 2 % tł. bez laktozy lub mleka roślinnego np. migdałowego

3 łyżki wody mineralnej gazowanej ( w przypadku, gdy ciasto będzie gęste, dolać dodatkową porcję wody gazowanej )

jajo całe

łyżka mąki pszennej

2 łyżki mąki pełnoziarnistej

szczypta soli

łyżka oleju np. rzepakowego

Dodatki : serek homogenizowany naturalny , jogurt naturalny 2 % tłuszczu, laska wanilii owoce : banan ( mała sztuka ) , 2 garści borówek , średnie kiwi

Składniki na ciasto połączyć razem, łącznie z łyżka oleju . W celu uzyskania gładkiej masy. Smażyć na beztłuszczowej patelni do zarumienienia z obydwóch stron. Gotowe naleśniki przesmarować serkiem homogenizowanym z dodatkiem wanilii, następnie położyć na jedną część kawałki banana i całość zawinąć w trójkąt. Przełożyć na talerz, dodać pozostałe owoce i jogurt naturalny .

SMACZNEGO!

Wartość energetyczna: 600 kcal

Wartość odżywcza: Białko: 22 g / Tłuszcz: 23 g / Węglowodany: 82 g