Aktywny wypoczynek jest bardzo ważny dla zdrowia człowieka, w szczególności dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia, a ich codzienność dostarcza im wielu sytuacji stresowych. Każdy, nawet najmniejszy ruch ma bardzo dobry wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie, a tym samym na jakość naszego życia. Aktywnym wypoczynkiem nazywamy wszelkie formy spędzania wolnego czasu przyczyniające się do utrzymania sprawności fizycznej lub jej poprawy (np: uprawianie sportu, gimnastyka, spacery). Jest to również aktywność społeczna, pogłębianie wiedzy i umiejętności ( np. poprzez udział w różnorakich treningach czy aktywny wyjazd w góry),.To też aktywność twórcza (realizacja swoich zainteresowań, pasji). Różnorodna aktywność fizyczna motywuje nas do pokonywania własnych ograniczeń czy też skutecznego ich przezwyciężania. Ma wpływ nie tylko na naszą kondycję, ale również wpływa na poprawę naszego samopoczucia, dzięki wyzwalaniu się endorfin- hormonów szczęścia 🙂

Korzyści dla naszego organizmu płynące z aktywności fizycznej:
– mineralizacja kośćca,
– wzmocnienie i stabilizacja stawów
– wzmocnienie naszych ścięgien i więzadeł,
– wpływ na przemiany energetyczne w naszym organizmie oraz na nasz układ krwionośny i odpornościowy.

Oprócz wielu fizycznych/ fizjologicznych korzyści, aktywność odgrywa ważną rolę w naszej psychice:
– poprawia nasze samopoczucie,
– wpływa na procesy adaptacji,
– poprawia sferę intelektualną,
– odpręża,
– zmniejsza agresję /rozładowuje napięcie.