Od czego zacząć? Odpowiednie rozłożenie posiłków

Dzień powinniśmy zacząć od zjedzenia śniadania- najlepiej do godziny po wstaniu z łóżka. Jest to sygnał “pobudki” dla naszego organizmu a jednocześnie zastrzyk energii. Na drugie śniadanie wrzuć do torby kanapkę, koktajl, owsiankę itp. Następny w kolejności jest obiad- nigdy o nim nie zapominaj. Staraj się aby był urozmaicony i składał się ze wszystkich grup produktów: zarówno białka, tłuszczy jak i produktów energetycznych oraz warzyw. Na podwieczorek zamiast słodkiego ciastka, zjedz słodki owoc lub wypij koktajl. Pamiętaj, że uwieńczeniem każdego dnia żywieniowego powinna być kolacja. Wieczorem i w nocy metabolizm zwalnia, jednak mimo to nocna przerwa w dostawie energii i składników odżywczych dla naszego organizmu nie powinna być zbyt długa. Jeśli chodzisz spać o godz. 23, zakończenie dnia żywieniowego o godz. 18 jest zdecydowanie kiepskim pomysłem. Lekką kolację najlepiej zjeść 2 h przed snem.
Odchudzanie z głową to równomierne rozłożenie posiłków w ciągu całego naszego aktywnego dnia, tak aby nasz organizm był zaopatrzony od samego wstania z łóżka aż do ponownego ułożenia się do snu. A skoro o śnie mowa…

 

Skuteczne odchudzanie. Wpływ snu.

Często zdarza Wam się siedzieć po nocach, a rano nie możecie wstać z łóżka? To może być kolejna przyczyna problemów z utrzymaniem prawidłowej wagi. Wskutek zarywania kilku nocy pod rząd może dojść do obniżenia poziomu serotoniny w organizmie… Skomplikowana machina Waszego organizmu spróbuje wyregulować poziom tego hormonu poprzez…wzmożony apetyt.  W szczególności na łatwo przyswajalną energię, czyli cukry…To dzięki ich zwiększonemu spożyciu, poziom serotoniny chwilowo wzrośnie… Niestety potrwa to niedługo, maksymalnie do 2h, po czym organizm znów będzie domagał się szybkiej dawki energii. Skuteczne odchudzanie nie dojdzie zatem do skutku.

 

Efektywne odchudzanie. Jak ćwiczyć?

Z samego rana idziesz na zumbę, a wieczorem basen, siłownia? Pod koniec padasz ze zmęczenia, by kolejnego dnia znów oddać się w wir ćwiczeń. Jesteś z siebie dumna, po tygodniu niecodziennego wysiłku wpadasz na wagę… a ona ani drgnie❗Co się stało? W wyniku przetrenowania nasz organizm nie funkcjonuje prawidłowo, dochodzi do:

  • mikro urazów,
  • bólu,
  • opuchlizny ciała,
  • zatrzymania wody,
  • problemów ze spaniem
  • powstawanie zmian zapalnych, które utrudniają spadek wagi.

Jak zatem ćwiczyć by schudnąć? Nie bądź dla siebie katem, tylko przyjacielem. Poeksperymentuj z różnymi aktywnościami i różnymi rodzajami zajęć. Wybierz dla siebie taki rodzaj ćwiczeń, który wiesz, że będziesz w stanie kontynuować przez dłuższy okres Twojego życia…
Rób to co wpływa pozytywnie na Twój organizm ale także umysł. Niech zmiana będzie drogą, po której chcesz iść z pełnym przekonaniem a nie celem samym w sobie. W ten sposób na pewno osiągniesz efekty w odchudzaniu!

Jak uzyskać efekty w odchudzaniu? Stres.

Stres to wyjątkowo trudny przeciwnik w walce o szczupłą sylwetkę. Może niszczyć Twoje plany i opóźnić efekty Twojego odchudzania:

  • pierwszy problem to jedzenie emocjonalne, czyli tzw. “zajadanie stresu” sięgamy najczęściej po produkty wysokotłuszczowe i o dużej wartości energetycznej, jak np. batoniki, ciastka, fast food itp,
  •  kolejną ważną kwestią jest to, że komórki tłuszczowe “najchętniej” odkładają się czy też “puchną” pod wpływem stresu właśnie w okolicach brzucha,
  • mówimy tutaj niestety o tzw. tkance tłuszczowej opornej, która jest szczególnie trudna do “zrzucenia”.

Co może stać się naszym sprzymierzeńcem w walce ze stresem? To tzw. drobne przyjemności, których listę warto często wzbogacać.

 

Kalorie, czyli efekt jojo. Jak go uniknąć?

Podstawowa przemiana materii (PPM), inaczej sprawność naszego organizmu w zamianie tego co trafia do naszego żołądka na energię niezbędną do jego funkcjonowania. Jeśli obniżysz swoją podaż kalorii poniżej niezbędnego do funkcjonowania poziomu podstawowego, Twoja waga stanie w miejscu a Ty doprowadzisz swój organizm do ruiny na skutek niedostatecznej ilości wartości odżywczych, jakie mu dostarczasz… Oczywiście możesz dalej obniżać mu podaż kalorii równocześnie podwyższając poprzeczkę jego sprawności w przeżyciu na tych resztkach energii i składników odżywczych, które mu dostarczasz. Zgadnij, jak Ci się odwdzięczy, kiedy w końcu dasz mu odetchnąć i dostarczysz „odpowiednią” ilość kalorii? Tak jest to efekt jojo .

Jak uniknąć efektu jojo?

  1. Spróbuj włączyć do diety jak najwięcej pełnowartościowych produktów.
  2. Rozłóż równomiernie swoje posiłki w ciągu całego dnia.
  3. Pozwól swojemu organizmowi odczuć głód przed każdym posiłkiem.
  4. Nie pozwalaj jednak aby Twój organizm głodował przez wiele godzin.