Szarlotkowa owsianka. Płatki owsiane

Kilka słów o płatkach owsianych:

– zawierają frakcje błonnika: nierozpuszczalnego jak i rozpuszczalnego – Beta- glukany: dają poczucie sytości, regulują pracę jelit, obniżają cholesterol we krwi, regulują poziom cukru we krwi;

– wpływają korzystnie na układ sercowo- naczyniowy;

– działają przeciw zapalnie /immunomodulująco

– zawierają dużą dawkę magnezu, potasu , a także tryptofanu, witamin z gr. B

– polecane w diecie redukcyjnej, przy zaburzeniach glikemicznych, w tym cukrzycy typu 2, przy chorobach sercowo- naczyniowych, przy hipercholesterolemii

Szarlotkowa owsianka. Przepis

Składniki na porcję :

Płatki owsiane , błyskawiczne * – 4 łyżki stołowe ( 40 g )

Mleko bez laktozy 2 % tł.* – szklanka ( 200 ml )

Woda – ½ szklanki ( 100 ml )

Jabłko świeże – sztuka ( ok. 200 g )

Cynamon/ kardamon- szczypta

Sposób przygotowania: Jabłko umyć, przekroić na połowę. Jedną część obrać i pokroić w kostkę, drugą ( na wierzch owsianki ) pokroić ze skórką. Płatki zalać wodą i delikatnie podgotować. Następnie dodać mleko oraz połowę obranego i pokrojonego jabłka i przyprawy. Całość wymieszać. Gotową owsiankę przełożyć na talerz, dodać pokrojone w kostkę jabłko. Mamy nadzieję, że nasz przepis przypadnie Wam do gustu 🙂

*W przypadku nietolerancji glutenu proszę zamienić na płatki owsiane bezglutenowe/ przy nietolerancji mleka krowiego – mleko zwykłe zamienić na roślinne np. migdałowe.

SMACZNEGO !

Wartość kaloryczna: 350 kcal

Wartość odżywcza : Białko : 12 g / tłuszcze : 8 g / węglowodany : 60 g