Funkcje

Witamina C jest wysoce aktywną biologicznie substancją , ma wiele funkcji począwszy od:
  • wzmocnienia naszej odporności po udział w syntezie hormonów, 
  • Bierze udział w odbudowie tkanek , podczas gojenia się ran .
  • Reguluje ciśnienie tętnicze.
  • Pomaga utrzymać zdrowe dziąsła
  • Obniża poziom glukozy w stanach hiperglikemii ( wzrostu cukru we krwi ) oraz obniża poziom glukozy na czczo u cukrzyków,
  • Podwyższa naszą odporność – szczególnie zalecana jest w porach roku, w których mamy obniżoną odporność.
  • Należy ona do silnych antyoksydantów (przeciwutleniaczy ).
  • Minimalizuje stany zapalne w naszym organizmie.
  • Uczestniczy w syntezie kolagenu (jeżeli przyjmujesz kolagen płynny / w kapsułkach nie zapominaj o niej!
  • Wpływa także na poprawę wchłanialności żelaza💚 (podobnie jak z kolagenem, gdy zalecona jest suplementacja preparatami, zawierającymi żelazo – pamiętaj o wit. C!

Źródła

Nasza misa zawiera owoce z dużą dawką witaminy C ⚠️Możecie je kupić o tej porze roku i rozkoszować się ich smakiem. Oto lista:
– Kiwi (100g) zawiera ok 84 mg wit. C
– Truskawki (100g ) zawierają ok 46-90 mg wit. C
– Pomarańcza (100g ) zawiera 30- 53 mg wit. C
– Ananas ( 100g) zawiera ok 48 mg wit. C
.
Warto także wspomnieć o czarnej porzeczce, która zawiera aż 183 mg wit. C w 100g owoców!